



Først og fremmest tak for endnu en fantastisk sommerfest!
Der var rigtig mange mennesker forbi i år. Tak til alle de frivillige som hjalp til i boderne, med opsætning/nedtagning, underholdning og alt det andet det kræver at lave en sommerfest. Uden alle jer frivillige ville det være umuligt.
Til jer som købte lodsedler, tak! Og husk at se om I har vundet noget. Der er som altid mange gode gevinster. Tak til alle de gavmilde gevinst givere!
Tjek om I har vundet her:
https://beboerneshus.dk/2024/08/gevinstliste-for-sommerfest-2024/
Vores efterårsfolder er klar og bliver omdelt i Øgadekvarteret af vores frivillige de næste dage.
Du kan se den digitalt nedenfor. Men som altid, hold øje med vores hjemmeside og Facebook/Instagram, for ændringer og mere info om hver begivenhed.
Som noget helt nyt har vi lavet det ekstra nemt for dig, at tilføje alle vores begivenheder til din kalender. Klik (download) og tilføj denne kalender fil til din kalender: https://beboerneshus.dk/wp-content/uploads/2024/08/beboerneshus_efteraar_2024.ics
Vi glæder os til efteråret!


Så er vores sommerferie snart slut, og vi glæder os til at komme i gang igen.
Kom til planlægningsmøde for sommerfesten 8. august kl. 19.
Kom forbi og giv en hånd med til at planlægge vores store fine sommerfest. Alle er meget velkommen. Vi gir kaffe og lidt dertil.


Kommende arrangementer:
24. juni til og med 4. august holder vi sommer lukket.
17. august kl. 10, Sommerfest 2024!
hej med jer alle sammen
det er sidste fællesspisning nu.
men kun op til sommeren
ikke dén sidste
ever.ever.
hvis vi vil det..
det varme liv.
for al min og din kærligheds skyld.
er vi her.
og dét er det jeg siger.
sig er det sommer.
både hid og der.
og der grønnes.
damerne OG herrerne
ér smukke som ikke set før
hvertfald ikke iår.
det er dog muligt at de har været kønne hele året.?
dét skal jég ikke udelukke.
mig sidst af alle,.
mig der har haft snuden i sporet og ikke set nok op.
dét vil jeg gerne beklage,
her og nu.
at ikke anerkende den åbenbare skønhed.
der blomstrer. tilsyneladende over alt.
er en misædergerning.
hvertfald en fejl.
og mens jeg er ved det.
så må jeg insistere på at i kigger jer omkring. der er folk lige ved siden af jer.
det ved i godt og
se de ér smukke.
deder mennesker.
mennesker generelt
(selvfølgelig ér katten knud det allersmukkeste af alle væsener
det kan ikke siges tydeligt nok.
men nu er han jo også min lille ven
så jeg ér forudindtaget.)
det ér en sommer som ingen anden
dét siger vi ,og de ,godt nok hver sommer.
men iår ér helt speciel.
det er den sommer hvor du møder hende el ham el dem
og falder fuldstændigt og ubeskriveligt
for vedkommende
og hvis dét ikke er vedkommende for os alle så ved jeg ikke hvad der er.
jeg er vist også faldet med et brag.
jég er faldet for vita.
hendeder der ér allevegne
og som kan det hele.
livet/ hun i sig er ikke noget man kan foragte.
allerhøjest undre sig over.
og more sig over og i.
danse og hygge.
liv og glæde og hygge derudad.
nyd desserten og hinandens selskab
det ér tilbagevendende
og det er evigt
men det er også væk.
på mindre end et splitsekund er det der og så er det væk.
tak for denne aften og denne omgang mad med indlagt hygge og højt til loftet -samexistens
her.
vi ses til aug.
dét ved jeg at du gerne vil.

Kommende arrangementer:
23. juni kl. 19.30, Skt. Hans for fred – i samarbejde med Aarhus fredsgruppe. Taler, cafe og musik. Bålet tændes kl. 20.
24. juni til og med 4. august holder vi sommer lukket.
17. august kl. 10, Sommerfest 2024!

Kom til en dejlig koncert tor. 2. maj kl. 19.30.

Udvalgte kommende arrangementer:
Husk også at vi nu har åbent i dagtimerne! Kom forbi, få en kop kaffe og en snak om hvad du kan bruge vores fine beboerhus til.
(Man. 11-13, tirs. 11-15, onsdag 11-15, tors 11-18, fre lukket)
Tid: Torsdag d. 14. marts 2024 kl. 19
Sted: Beboernes Hus, Livøsmøgen 40, 8000 Aarhus C
Antal til stede: 44 medlemmer + Hans- Jørgen Jensen-Wettlaufer, Bogføringen Ydun
Dagsorden:
Jeppe Guldager bød velkommen i egenskab af formand
Ad 1)
Vibeke Skjøttgaard blev valgt til dirigent og Poul Gregersen til referent.
Vibeke konstaterede, at generalforsamlingen var indkaldt i overensstemmelse med foreningens vedtægter.
Ad 2)
Bestyrelsesmedlem Thomas Kruse gennemgik aktiviteterne i det forløbne år ved hjælp af de plakater, der havde annonceret aktiviteterne. Han kunne konstatere, at foreningen havde været særdeles aktiv, idet der havde været afholdt mere en 40 arrangementer i løbet af året: fællesspisninger, forfatteraftner, kvartersvandringer, havedage, musikaftner, loppemarkeder, sommerfest, Skt.Hansaften, børnekunstuge, lanternefest, julemarked og –banko, introaftner for udlændinge, vinsmagning og ikke mindst udarbejdelsen af en bog til markering af foreningens 50 års fødselsdag.
Formand Jeppe gennemgik i forlængelse af Thomas’ beretning foreningens struktur og arbejdsgrupper. De nuværende bestyrelsesmedlemmer præsenteredes og arbejdsgrupperne blev gennemgået, i vilkårlig rækkefølge, lokaleudlejning, økonomi, IT, kommunikation (plakater, nyhedsbreve, hjemmeside, halvårs programfoldere mm), ladcykler, mandagsbande (vedligehold af huset og udendørsarealer), byggebande, Nøddelundsgruppe (udvikling af Nøddelunden som grøn oase og aktivitetsområde) ”grønne øgader” (trafikregulering og udvikling af ”grønne” tiltag i kvarteret). Særskilt fremhævede han ansættelsen af Michael Sølvstad som deltids ”husmand”, hvilket giver øgede muligheder for aktiviteter i dagtimerne.
Beretningen blev velvilligt modtaget af forsamlingen. Alle var meget tilfredse med aktivitetsniveauet.
Ad 3)
Foreningens kasserer, Bente Gregersen gennemgik regnskabet for 2023, som viste et solidt overskud i overensstemmelse med budgettet. Regnskab var gennemgået og godkendt af revisorerne. Det blev på denne baggrund godkendt af forsamlingen-
Hun gennemgik endvidere budget for 2024, som også blev godkendt.
Ad 4) På baggrund af regnskaberne besluttede forsamlingen at fastholde kontingentet på 100 kr. årligt.
Ad 5) Der var ikke indkommet nogen forslag.
Ad 6) Vibeke Skjøttgaard og Jeppe Guldager blev genvalgt med akklamation.
Bestyrelsen består således af, Jeppe Guldager, Vibeke Skjøttgaard, Jonna Nielsen, Allan Jensen og Bente Gregersen.
Ad 7) Mogens Fiil, Thomas Kruse, Dorthe Wolff, Lisbeth Pilegaard, Ina Hansen, Gunnar Petersen, Anni Matthiesen, Michael Sølvstad, Simon Peter Bendsen og Marianne Glien valgtes som suppleanter for ét år.
Ad 8) På valg Ib Andersen, som blev genvalgt.
Ad 9) Marianne Glien blev genvalgt
Ad 10) Der udspandt sig diskussion om installering af solceller på taget af Beboerhuset. Det blev nævnt, at den nuværende lovgivning spænder ben for sådanne tiltag for nærværende. Der var dog almindelig enighed om, at der skulle arbejdes videre med projektet.
Flere rejste den kendte problematik omkring aktivisternes høje gennemsnitsalder, og der blev diskuteret forskellige muligheder til fremme af et generationsskifte.
Rekrutteringsfelter kunne være fællesspisninger og salsa-aftnerne, hvor huset myldrer af unge. Der blev efterlyst flere arrangementer målrettet mod de unge, f.eks. MGP-aften. Forsamlingen opfordrede til, at man hver især skulle kontakte de unge, man har i sin omgangskreds. Der blev også nævnt, at man skulle opprioritere arrangementer, der henvender sig direkte til børnefamilier.
Dirigenten afsluttede generalforsamlingen med tak for god ro og orden.
Dirigent: Vibeke Skjøttgaard Referent: Poul Gregersen
Kan hentes som Microsoft Word fil ved at klikke her: Hent referat

Vi har stadigvæk flere ledige boder, bestil din egen på denne mail: loppebeboerhus@gmail.com


Tilmelding til børnekunstugen kan gøres her: thkruse@gmail.com
Udvalgte kommende arrangementer:
16. maj kl. 18 – Fællesspisning
26. maj kl. 13 – Natur i byen? Vandring med Jens Thejsen & Michael Langebæk.
Husk også at vi nu har åbent i dagtimerne! Kom forbi, få en kop kaffe og en snak om hvad du kan bruge vores fine hus til.
(Man. 11-13, tirs. 11-15, onsdag 11-15, tors 11-18, fre lukket)