Godaften og velkommen
Jeg har fået lov til at sige et par ord
Og jeg vil lægge ud med at benytte mig af en andens..
Livet er en morgengave, sjælen er et pilgrimskor.
Der står krokus i min have, der står øller på mit bord.
Under himlen hænger lærken som et fjernt bevinget frø,
for en lærke tænker hverken på at kæmpe eller dø…
TAK til Halfdan Rasmussen
Der ér mange ting at kunne rende rundt og være bange for
Det er hjerteskærende enkelt og meget forståeligt at man nogen gange mister modet og siger farvel til håbet
Men det er ikke anbefalelsesværdigt
Dét er det der også splitter os
Det er det der er, når der ikke er nogen kontakt
Jeg har lige været på folkemøde.
derovre i nærheden af Sverige
Dét var en oplevelse
Der var mange derovre
Det ér også en del her
Dette er også et folkemøde
Og i en by som Århus, foregår dét hele tiden
Der er altid noget at se på
Der er altid noget at relatere til
folk at betragte, og at læne sig op ad
Vi er måske ikke nødvendigvis i håndholdt situation deder 24/7
Men vi er i spytklats afstand fra folk hele tiden
Der ér håb
Det er der hvert eneste sekund der går
Du sidder lige ved siden af andre
Der er en mulighed for at række ud og sige hej
Der er en mulighed for at være en lærke
Det ér en mulighed for, at i det mindste være en der ikke tænker på, at hverken leve el dø
Det er muligt et lille øjeblik
Der ér håb
Vi er her
Jeg kan se dig
Jeg står lige for enden af en mikrofon
Og jeg kan synge
Det er dette lille øjeblik det drejer sig om
Dette lille håb
Det er kun lærkens tid lige nu
Når disse ord så ér sagt
Når dette lille stykke virkelighed er gået
Èr det så væk?
Behøver vi at glemme?
Kan man ikke godt gemme
Et lille pip
Det kan man hvert fald
Og i et hjerte er der plads til det tilsyneladende evige
og det uendelige
Der er plads i mit til dig og til dit
Der synges om med sværdet i hånd
Der synges om at bekæmpe med ånd
Der ér trælse ting til
ja
Det ér svært at løbe fra
men det er heller ikke et løb det drejer sig om
Det drejer sig om livet
Det er det håb det hele drejer sig om
Det er punktet
Og det er her lige nu
Vi er her lige nu
Det er det eneste vi har og det er det eneste vi er
Lærker for himlens skyld
Det er en sct hans aften igen i år.
Det tager altid fusen på en
Og der er smukke damer herrer og sikkert også søde børn
Det er velkomment det hele
I er velkomne alle sammen
Jeg vil slutte af med en andens ord
Livet er en dejlig gave, jorden er en herlig jord.
der er øller i min mave, der står krokus på mit bord.
Når reserverne skal stille for at splitte kloden ad
skriver jeg med kruspersille verdens mindste heltekvad.
Glædelig sct hans
Og tak for nu.
Af Simon Peter














