Først en tak til alle som deltog i årets sommerfest, endnu en gang var det en stor succes. En speciel stor tak til de frivillige, de optrædende og til de gavmilde gavedonorer. Og til jer som købte lodsedler, så kan I tjekke om der er gevinst her: https://beboerneshus.dk/2025/08/gevinstliste-for-sommerfest-2025/
Boder til loppemarked kan bestilles på: loppebeboerhus@gmail.com (Først til mølle)
Så er sommerferien ovre for de fleste, og vi er tilbage i Beboernes Hus klar til efteråresprogrammet. Vores første begivenhed bliver den årlige sommerfest, lørdag d. 23 august. (Husk også at der er kapervogn optog for alle børn, afgang fra Beboernes Hus fredag d. 22. august kl. 18.)
I den forbindelse, vil vi gerne opfordre jer til at bage en skærekage (ikke at forvirre med kagekonkurrencen) og donere den til vores kaffebod. Så vil vi sælge den billigt, og på den måde får vi en stort udvalg, og I hjælper os. Kaffeboden åbner kl. 14, så hvis I kan, aflever venligst skærekagen inden.
Vi glæder os til at se jer alle!
Den nye efterårsfolder er også færdig, den vil snart blive omdelt i kvarteret af vores kvikke frivillige. (Hvis du vil give en hånd med, så kig endelig forbi om mandagen mellem 10 og 13, det er super hyggeligt.) Her nedenfor er den digitale udgave af efterårsfolderen. Men alt står selvfølgelig også i vores online kalender på vores hjemmeside. (www.beboerneshus.dk), og vil blive annonceret som vi plejer. (Plakater i kvarteret, på Facebook osv.)
Hvis du gerne vil tilføje vores begivenheder til din egen digitale kalender, så kan du enten besøge denne hjemmeside: https://ical.marudot.com/ShareQRPage?key=5d0ab845-88f5-4a88-8a80-899fb1fdfb5e Der kan du bruge QR koden med din teledon eller hente en kalenderfil (ICS) til din computer og tilføje begivenhederne i din kalender.
Eller du kan klikke direkte her, hvor vi har lagt kalenderfilen på vores egen hjemmeside.
Så er vi for alvor i gang med året 2025, og vores program har en del nyheder. F.eks. Fredagsjazz og en helt ny musikfestival! Du kan som altid følge med på vores hjemmeside og vores Facebook/Instagram (@beboerneshus).
Øgadernes Musikfestival
Lørdag d. 26. april 2025 inviterer Øgaderne i Aarhus til den allerførste udgave af Øgadernes Musikfestival – en splinterny, gratis non-profit musikfestival der tager pulsen på morgendagens upcoming bands med aarhusianske rødder. Fra kl. 13:00 til 23:00 vil Øgaderne summe af energi, fællesskab og lokal kultur, når unge musikere mellem 14 og 25 år indtager scenen med deres egen musik. Læs mere online på hjemmesiden : https://oemfestival.dk/
Gratis sorggruppe
Har du mistet et betydningsfuldt menneske i dit liv? Oplever du, at det kan være svært at tale om dit tab?
I Beboernes Hus kan du nu deltage i en sorggruppe med andre, der har mistet og dermed få mulighed for at dele tanker og følelser om det at miste og sørge med andre, der har lidt et stort tab. I sorggruppen vil du møde andre, der kender til sorgens svære følelser og dermed få mulighed for at spejle dig i andres fortællinger.
Sorggruppen faciliteres af en certificeret sorgvejleder, og samtalerne kredser om forskellige temaer og emner som f.eks. ‘Højtider og mærkedage’, ‘Det at mindes’ eller ‘Det nye liv med sorgen’.
Sorggruppen starter op den 24. februar kl. 16.30 – 18 og strækker sig over et forløb på 5 gange med ca. 14 dages mellemrum.
Det er gratis at deltage. Tilmeld dig senest fredag den 14. februar direkte på mail: mona@rumtilsorg.dk
Skriv gerne lidt om dig selv og dit tab i din mail af hensyn til overvejelser om gruppens sammensætning. Forud for første mødegang tilbydes en kort individuel samtale med gruppelederen, så du bliver klædt på til at deltage i gruppen.
Det kan kræve overvindelse af deltage i en sorggruppe, men man siger, at “Delt sorg er halv sorg, delt glæde er dobbelt glæde”…
Forårsprogram 2025
Vores fysiske forårsfolder er i gang med at blive omdelt i hele Øgadekvarteret af vores friske frivillige. Nedenfor kan du se folderen:
Vi har igen gjort det superlet at tilføje alle vores begivenheder til din egen kalender (PC/Mac/Mobil). Du kan enten scanne denne QR kode med din mobil:
Eller downloade denne kalender fil (ICS) til din telefon/computer: Forårsprogram 2025
Øgadernes Julemarked i Beboernes Hus, 30. nov. og 1. dec. (kl. 11-16) 2024 Tak til alle besøgende, alle som havde boder og ikke mindste til alle de frivillige! Rigtig god jul!
Husk også vores store fine julemarked 30. nov & 1. dec. kl. 11-16. Det bliver nok det største julemarked vi nogensinde har afholdt. Alle borde/stande er udsolgte, selvom vi har udvidet antallet. Så kig endelig fordi, alt er hjemme/håndlavet!
Vores fællesspisning er meget populær, så hvis I vil deltage så skynd jer forbi Købmand Smedegaard, Sjællandsgade 103 og køb billetter.
Kom til en snak i godt selskab om smag, økologi og ikke mindst vin.
Deltagerne leverer det gode selskab og ”i Porten” v. Vibeke Skjøttgaard står for vinen.
Det koster 150 kr. pr. person at deltage, tilmelding på beboerneshus@gmail.com, betaling via MobilePay: 23948 (Beboerforeningen for Øgadekvarteret) Skriv gerne “Vinsmagning” som kommentar/note i MobilePay.
Husk også vores årlige lanternefest på fredag d. 1. nov. fra kl. 16.